Sunday, October 16, 2011

Adakah aku seorang "Pengusik"...

Dari seorang kenalan
yang tak kukenali
Katanya aku ini sorang "pengusik"

Semalaman aku tak dapat melelapkan mata
Kerana terusik dengan kata-katanya
Siapa yang pernah kuusik
Setahuku... ... ..
Aku tak pernah mengusik sesiapa

Ku fikir dan terus berfikir
Aku akur dengan kata-katanya
Tanpa aku sedari
Benarlah aku ini seorang "pengusik"
Walaupun di luarniatku
untuk mengusik sesiapa

Tetapi.......
andaikata kalian
terasa terusik dan
beroleh keceriaan
bersyukurlah... ..
Seandainya
beroleh kerimasan
maafkanlah... ...

Kata Bang Md Daud Kilau
"Usik mengusik membawa bahagia'
Ada juga usik mengusik
........membawa bencana

Walaubagaimana pun,
aku akan terus "mengusik"
yang redha hatinya diusik....


Tidak dapat melelapkan mata saban malam hingga menimbulkan masalah...arrgghhhh~~ 

No comments:

Post a Comment